Четвер, 28.03.2024, 16:32
Приветствую Вас Гість | RSS

Васьковецький НВК "ЗОШ І-ІІ ступенів-д/с"

Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Главная » 2015 » Грудень » 25 » Формування здоров’язберігаючої компетентності учнів
10:28
Формування здоров’язберігаючої компетентності учнів

Формування здоров’язберігаючої компетентності учнів

  Коли запитати будь-яку людину, щоб вона хотіла собі у подарунок, то вагома частина відповіла б: «Здоров’я». Саме так. А тому педагоги нашого НВК постійно  намагаються привернути увагу учнів до власного здоров'я, пропагуючи принципи здорового способу життя.

   У нашому закладі ведеться інформаційно-просвітницька робота з дітьми медсестрою Борисюк Н. П., яка розповідає дітям про профілактику туберкульозу, кишкових інфекцій, простудних захворювань, як надати  першу невідкладну допомогу тощо.Чуйна, турботлива, Надія Петрівна завжди готова прийти на допомогу не тільки школярам, а й усім працівникам школи. 

 

   Протягом листопада в нашій школі  було проведено місячник відкритих уроків із формування здоров’язберігаючих компетентностей в рамках роботи над методичною проблемою «Формування життєвих компетенцій учнів через використання інноваційних технологій».

   Вчителі початкових класів Равчук Ж.О., Кукуріка В.В., Іванова Ж.В., Грабовська Н.І. практично на всіх уроках проводять офтальмологічні та фізкультхвилинки у цікавій і змістовній формі, контролюють вміння дітей правильно сидіти, стояти, тримати осанку. А бесіди  про правила поведінки на вулиці, в сім'ї та  суспільстві є ключовими у кожному класі.

 

 

   Вчитель біології та хімії Кравченко О.Л. майже в кожній темі своїх предметів використовує  хвилинки для формування здорового способу життя школярів. А вчитель географії Гримак О.М. на одному із уроків порушив питання впливу погодних умов на здоров’я людини, розповів, як поводитися під час грози, ожеледиці та за інших погодних умов. На уроках української мови та літератури, російської мови та зарубіжної літератури питання цінності здоров’я звучало у виховній меті, цікавих фізкультхвилинках, хвилинках відпочинку. Задачі, побудовані вчителями математики на здоров’язберігаючу тематику, із великою цікавістю розв’язували учні.

   Та чи не найбільше уваги  приділяється здоров’ю на уроках фізкультури. Кукуріка О.В. враховує вікові та анатомо-фізіологічні особливості розвитку учнів, розкриває значення занять фізичними вправами, сприяє формуванню вмінь та навичок здорового способу життя, профілактики захворювань, травматизму, здійснюється диференційований підхід до учнів. На уроках фізкультури проводяться міжпредметні зв’язки з біологією та основами здоров’я. Усі діти відвідують обов’язкові уроки, але виконують загальнорозвиваючі та коригуючі вправи з різним фізичним навантаженням та ті, які їм не протипоказані.  

   Проблему здоров’язберігаючої діяльності в школі неможливо відділити від організації фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями. У школі в другій половині дня функціонує секція волейболу від ДЮСШ, яку веде Кукуріка О.В. Наші волейболісти є постійними учасниками і призерами районних та обласних змагань.

 

  У школі постійно  ведеться медико-педагогічний контроль за фізичним станом учнів з боку адміністрації, медичної сестри та  класних керівників.

   Не стоїть осторонь питання здорового способу життя і учнівське самоврядування . Санітарна комісія учкому (голова комісії - Білько Анастасія) постійно стежить за чистотою , провітрюванням та озелененням  класних кімнат.  Комісія по роботі з молодшими школярами (голова комісії - Нероденко Вероніка) проводить цікаві розвиваючі ігри із молодшими школярами на великій перерві.

   Велику увагу питанню формування здорового способу життя педагогічний колектив приділяє й у позакласній та позаурочній виховній роботі. Робочий день в школі починається завжди з ранкової зарядки.  

 

 

   Класні керівники проводять бесіди (  «Здоровим будь», «Я дбаю про своє здоров’я», «Ти - пішохід», «У здоровому тілі здоровий дух», «Безпечна дорога від школи додому», «Мій режим дня», «Здоров’я – скарб», «Здоров’я дітей – здоров’я нації», «Корисна їжа і здоров’я» тощо), класні збори, години спілкування, вікторини, конкурси малюнків, диспути для розкриття учням на конкретних прикладах важливості ще з молодого віку дбати про своє здоров’я.

    У кожному класі ведуться листи здоров’я.

    На перервах у розпорядженні учнів спортзал, спортивний майданчик, тенісний стіл.

 

   Щоб не порушувати режим дня школярів, працює шкільна їдальня, яка забезпечує гарячими обідами всіх (100%) учнів школи.

 

   Велика увага приділяється  організації дозвілля учнів: намагаємося дітям надати можливість випробувати й проявити себе в різних формах активного відпочинку: екскурсіях, походах, турнірах, змаганнях, іграх на свіжому повітрі.

   Для проведення профілактичної роботи в школі оформлені і постійно поновлюються стенди „Знай і дій”, „Куточок правових знань”, „Куточок для батьків ”, санітарний бюлетень «Здоров’я», «Куточок рятівника», «Куточок безпеки руху», «Куточок безпеки життєдіяльності», куточки  «Електробезпека», «Пожежна безпека».

 

   Працівники школи з усією відповідальністю усвідомлюють, що для збереження здоров’я важливу роль відіграє дотримання санітарно-гігієнічних умов. В школі  організовано режим вологого прибирання;  створено куточок гігієни (місця для миття рук);  облаштовано фонтанчики для пиття та  внутрішні туалети. Не менш важливе  естетичне оформлення інтер’єру школи, в якому гармонійно використовуються здоров’язберігаючі аспекти: а) озеленення ; б) кольорова гама, яка підтримує позитивний психоемоційний фон; в) створення умов для провітрювання класів та коридорів.

    Питання здорового способу життя школярів розглядалося на педраді: «Фізичне виховання учнів, його роль у системі всебічного розвитку особистості»; нараді при заступнику: «Про медико-педагогічний контроль на уроках фізкультури класними керівниками»; нараді при директору: «Про роботу з охорони праці, ТБ, виробничої санітарної дисципліни під час навчально-виховного процесу»; засіданнях методоб’єднань: «Формування життєвої компетентності на уроках географії»,  «Формування життєвої компетентності на уроках математики», «Формування в учнів свідомого ставлення до здорового способу життя», « Сутність превентивного виховання школярів», «Здоров’язбережувальні освітні технології у початковій школі», «Фізкультхвилинки для кожного уроку».

  Формування здоров’язберігаючої компетенції батьків здійснюється через раду школи , лекторій для батьків, загальношкільні та класні батьківські збори.

     Робота психологічної служби школи теж спрямована на формування в учнів здорового способу життя. Шкільним психологом Ляшук Л.А. проведено  бесіду  «Як поводити себе у стресовій ситуації», показано дітям  відеофільми «Життя», «Раннє статеве життя. Наслідки»; проведено анкетування «Що я знаю про ВІЛ/СНІД».

 

     Педагогічний колектив школи розуміє, що відповідальний за здоров'я кожної дитини, і тому працює так, щоб кожна дитина  усвідомлювала , що майбутнє кожного , як і держави в цілому,  за здоровими поколіннями. Фізично і морально здорова людина здатна творити і приносити користь іншим людям.

 

Просмотров: 2469 | Добавил: Admin | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вхід на сайт
Календар
«  Грудень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031